Site icon IMLebanon

قتلى وجرحى بقصف متبادل في شمال سوريا

(FILES) In this file photo taken on March 16, 2017 smoke billows following reported air strikes on a rebel-held area in the southern city of Daraa. - Thirteen combatants and three civilians were killed on July 29, 2021 in Syria's southern province of Daraa during the fiercest clashes there since the area came under regime control, a war monitor said. Russian-backed Syrian army and allied forces recaptured Daraa from rebels in 2018, a symbolic blow to the anti-government uprising born there in 2011. (Photo by MOHAMAD ABAZEED / AFP)

تبادلت القوات السورية المدعومة من تركيا والمقاتلون الأكراد السوريون قصف مواقعهما في شمال سوريا، الأربعاء، ما أسفر عن مقتل خمسة أشخاص على الأقل وإصابة ما لا يقل عن 15، حسبما أفاد الجانب الكردي ومرصد يراقب الحرب.

وافادت قوات سوريا الديمقراطية التي يقودها الأكراد والمدعومة من الولايات المتحدة، بأنّ القوات التركية والمقاتلون السوريون المدعومون من أنقرة قصفوا منطقة أبو راسين، ما أسفر عن مقتل امرأة وطفل وإصابة 15 شخصا.

وفي وقت لاحق، قصف مقاتلون أكراد بلدة عفرين في الشمال، ما أسفر عن مقتل ثلاثة أشخاص، بحسب المرصد السوري لحقوق الإنسان ومقره بريطانيا، وهو جماعة معارضة تراقب الحرب.

وأوردت وسائل إعلام تركية أنباء عن إصابة أربعة في عفرين.