Site icon IMLebanon

غرق قاطرة إثر اصطدامها بناقلة تعبر قناة السويس

FILE - In this Sunday, July 5, 2020, file photo, an offshore drilling rig is seen in the waters off Cyprus' coastal city of Limassol as a boat passes with a skier. A climate change conference will underscore to policymakers in the Middle East and the east Mediterranean that the switch from fossil fuels to renewable energy sources is needed urgently because greenhouse gas emissions are helping to drive up regional temperatures faster than in many other inhabited parts of the world. (AP Photo/Petros Karadjias, File)

أعلن رئيس هيئة قناة السويس في مصر الفريق أسامة ربيع اليوم السبت، الدفع بفريق الإنقاذ البحري والرافعة لانتشال القاطرة “فهد” جراء تصادمها مع إحدى الناقلات العابرة للقناة.

وأكد ربيع أن أعمال الإنقاذ البحري جارية للتعامل مع حادث تصادم الناقلة “CHINAGAS LEGEND” والقاطرة “فهد” التابعة للهيئة بالكيلومتر 51 بمنطقة البلاح، ما أسفر عن غرق الأخيرة.

وأوضح رئيس الهيئة أن التصادم وقع خلال عبور الناقلة ضمن قافلة الجنوب قادمة من سنغافورة ومتجهة إلى هونغ كونغ، مع القاطرة “فهد” التابعة للهيئة في نطاق منطقة البلاح، ما أدى إلى حدوث شروخ في جسم القاطرة وتسرب المياه إليها، ثم غرقها.